O SPOLEČNOSTI

V roce 2012 oslavila společnost ABAS IPS Management dvacet let úspěšného působení na trhu soukromých bezpečnostních agentur. Po dobu své existence podniká nejenom na českém trhu, ale své aktivity postupně rozšířila i do okolních států. V současné době tedy působí také na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. K jejím hlavním činnostem patří poskytování komplexních služeb v oblastech komerční bezpečnosti a facility managementu. Klíčové služby provozuje v současné době ve významných mezinárodních obchodních a administrativních centrech, obchodních řetězcích, bankovních domech, ve státních institucích, zdravotnických zařízeních, jakož i v mnoha logistických a výrobních závodech.

NĚKTERÁ ZAJÍMAVÁ ČÍSLA

 

 

 

 

Počet zaměstnanců    Průměrný počet zadržených pachatelů    Hodnota spravovaného majetku    Počet firemních vozidel

            3 600                                   25 000 ročně                                              miliardy eur                                       186               

Ivo Popardowski, zakladatel a majitel firmy výše uvedené firmy, zahájil svou podnikatelskou dráhu v roce 1992 založením firmy na poskytování služeb fyzické ostrahy. Již o necelé dva roky později rozšířil portfolio činností o provozování pultu centralizované ochrany (PCO). Nedílnou součástí jeho provozování se následně stalo monitorování všech propojených systémů, střežení a monitoring objektů, kontrola pohybu osob (zaměstnanců) v objektu a kontrola stavu objektu flotilou vlastních výjezdových (zásahových) jednotek.

V roce 1996 založil oddělení montáží elektrických zabezpečovacích systémů (EZS) a v roce 1998 zřídil samostatné oddělení pro projektování a instalaci ostatních slaboproudých systémů, to znamená elektrických požárních signalizací (EPS), docházkových a přístupových systémů (ACCESS CONTROL), uzavřených televizních (kamerových) okruhů (CCTV), systémů pro zabezpečení perimetru, počítačových sítí, telekomunikačních technologií apod.

Vzhledem k faktu, že v následujícím roce evidovalo personální oddělení společnosti již více než 700 kmenových zaměstnanců, dokázala firma naprostou většinu nabízených činností zajišťovat vlastním odborným personálem a svými technickými prostředky.

Reálně nastavené a především důsledně dodržované plány rozvoje umožnily rozšiřujícímu se vedení společnosti ABAS IPS Management podniknout expanzi do sousedního státu a v roce 2000 založit na Slovensku dceřinou společnost ABAS SK Management. I přes odlišnou legislativní úpravu a tamní zvyklosti v zajišťování komerčních činností zaměřených na ochranu majetku a osob začala fundovaně a spolehlivě zajišťovat bezpečnostní služby, a to jak pro klienty ze soukromé, tak i státní sféry. V roce 2005 zde zaměstnávala (podle tehdy aktuálního zákona č. 379/1997 Z. z., o prevádzkování súkromých bezbečnostných služieb) již více než 500 odborně způsobilých bezpečnostních pracovníků.

Tímto výčtem aktivit samozřejmě rozvoj společnosti ABAS IPS Management neskončil. V rámci dlouhodobého podnikatelského záměru rozšířila své portfolio o poskytování služeb v oblasti správy a údržby technického zařízení budov a staveb. Nově zřízené oddělení facility managementu se začalo od roku 2007 starat na objektech svých klientů v České i Slovenské republice o vytápění, vzduchotechniku, klimatizaci, chlazení, rozvody plynu, vody a kanalizace, o elektrotechnické rozvody a řídicí systémy pro veškerá další technická zařízení. V rámci komplexních služeb nabízí také běžné i speciální úklidové služby, deratizační a dezinfekční služby, zahradnické práce a zimní údržbu venkovních ploch.  

Následujícího roku se podařilo zahájit činnost dceřiné pobočce ABAS HU Management v Maďarsku a v roce 2009 pobočce ABAS PL Management v Polsku.  

Od roku 2009 začala na Slovensku nově vzniklá divize ABAS CIT Management slovenské dceřiné společnosti ABAS SK Management poskytovat hotovostní finanční služby, a to na úseku přepravy hotovosti a cenin. Jejich nedílnou součástí se staly také přímo související činnosti v odvětvích zpracování hotovosti a cenin a servisu a údržby bankomatů (ATM). V rámci naplnění slovenského národního plánu pro praktickou přípravu k nahrazení slovenského korunového oběživa a přijetí eura na Slovensku se všichni pracovníci divize ABAS CIT Management iniciativně a se vší zodpovědností ihned zapojili do této náročné akce, spojené s tehdejším rozšiřováním eurozóny. Divize ABAS CIT Management se tak mimo jiné i díky tomuto náročnému období během krátké doby vypracovala mezi největší a uznávané dodavatele této služby na Slovensku, kterou v současné době poskytuje především bankovnímu sektoru, organizacím státní správy a podnikatelským subjektům, ale také všem dalším zájemcům, kteří potřebují operativně disponovat s finanční hotovostí.

Neocenitelné zkušenosti získané v tomto specifickém a náročném segmentu komerční bezpečnosti zúročila společnost ABAS IPS Management o deset let později i v České republice, kde založila divizi ABAS CIT Management. Kromě pravidelných i příležitostných svozů a odvodů tržeb do ČNB a bankovních poboček se věnovala také zpracovávání zásilek hotovosti podle specifických požadavků klientů, úschově peněžních zásilek a ostatních cenností, v neposlední řadě též výměně bankovek a mincí a jejich distribuci obchodním organizacím. V rámci dotací bankomatů zajišťovala doplňování jejich kazet, přepočítávání a vyúčtovávání zbytkové hotovosti z bankovních kazet, evidenci a doručování zadržených kreditních karet a nezbytnou ostrahu při servisních pracích na bankomatech. Po dvou letech provozování finančních služeb se ale rozhodla tuto sesterskou firmu prodat.       

Know how veškerých bezpečnostních činností a služeb nabízí společnost ABAS IPS Management jako komplexně vyvážený soubor opatření, a to od bezpečnostního auditu přes projektovou přípravu, vyhodnocování bezpečnostních rizik, vyhotovení návrhů na přijetí opatření, personální zajištění, dodávky technického zabezpečení, odborné zaškolení, až po následný servis, předepsané revize a pravidelnou kontrolní činnost. Svými odborníky zabezpečuje rychlou technickou pomoc v rámci záručního i pozáručního servisu, provádí odborné konzultace, plánování oprav a výměnu zařízení po uplynutí životnosti a k jejím nadstandardním nabídkám patří také převzetí servisu a záruk nad výrobky dodávanými jinými společnostmi.