MANAGEMENT PODPŮRNÝCH PROCESŮ
Přestože je management podpůrných procesů oblastí poměrně novou, stále častěji a významněji se uplatňuje v podnikové praxi. V českém prostředí je metoda řízení podpůrných činností spíše známá jako nástroj Facility managementu, který představuje integraci činností k zajištění a rozvoji sjednaných služeb, jež podporují a zvyšují efektivnost základní činnosti organizační jednotky
SPOLEČNOST ABAS IPS Management poskytuje spektrum činností v těchto oblastech:
- technický management – stavby a zařízení staveb, technická zařízení (provoz, údržba), vybavení budovy
- management infrastruktury – služby související s provozem budovy, služby podporující tvorbu hodnot
- finanční management – ekonomika provozu budovy, finanční účetnictví, kontrola podnikových ukazatelů
- interdisciplinární služby – optimalizace využití prostoru, pronájem, správa
Management podpůrných procesů chápeme jako nástroj řízení oblasti Facility managementu (FM) a celé škály postupů při poskytování dalších služeb. Oblast FM se podle základního modelu klientské orientace a specifické odborné způsobilosti zaměřuje na dvě hlavní skupiny podpůrných činností
i. prostor, technika a infrastruktura (Facility management)
- komerční služby – nájemné, správa objektů, využití vnitřních prostor technika
- technika – údržba, energetický management, montáž
- infrastruktura – ostraha, úklid, catering
II. lidé a organizace (střediska sdílených služeb)
- centrální servis
- IT, komunikační technologie
- marketingové služby
- finance, účetnictví
- controling, reporting
- právo, daně, audit
- logistika
- personální management
ABAS IPS Management poskytuje podpůrné služby FM ve třech základních úrovních těmito navazujícími procesy:
- provozním - poskytováním dodávek služeb, monitorování, a kontrolováním procesů dodávek služeb, sběrem údajů pro hodnocení výkonu
- taktickým – implementací jednotlivých prvků, zpracováním rozpočtových plánů, definováním a interpretací KPI (výkonu, kvality, rizika, hodnot), řízením projektů, procesů a dohod, optimalizací používání zdrojů, pasportizací
- strategickým – vypracováním návodů pro správu prostor, majetku, procesů a služeb, rizikových analýz a návrhů na adaptaci změn v organizaci