MANAGEMENT PODPŮRNÝCH PROCESŮ

Přestože je management podpůrných procesů oblastí poměrně novou, stále častěji a významněji se uplatňuje v podnikové praxi. V českém prostředí je metoda řízení podpůrných činností spíše známá jako nástroj Facility managementu, který představuje integraci činností k zajištění a rozvoji sjednaných služeb, jež podporují a zvyšují efektivnost základní činnosti organizační jednotky

SPOLEČNOST ABAS IPS Management poskytuje spektrum činností v těchto oblastech:

  • technický management – stavby a zařízení staveb, technická zařízení (provoz, údržba), vybavení budovy
  • management infrastruktury – služby související s provozem budovy, služby podporující tvorbu hodnot
  • finanční management – ekonomika provozu budovy, finanční účetnictví, kontrola podnikových ukazatelů
  • interdisciplinární služby – optimalizace využití prostoru, pronájem, správa

Management podpůrných procesů chápeme jako nástroj řízení oblasti Facility managementu (FM) a celé škály postupů při poskytování dalších služeb. Oblast FM se podle základního modelu klientské orientace a specifické odborné způsobilosti zaměřuje na dvě hlavní skupiny podpůrných činností

i. prostor, technika a infrastruktura (Facility management)

  • komerční služby – nájemné, správa objektů, využití vnitřních prostor technika
  • technika – údržba, energetický management, montáž
  • infrastruktura – ostraha, úklid, catering

II. lidé a organizace (střediska sdílených služeb)

  • centrální servis
  • IT, komunikační technologie
  • marketingové služby
  • finance, účetnictví
  • controling, reporting
  • právo, daně, audit
  • logistika
  • personální management 

ABAS IPS Management poskytuje podpůrné služby FM ve třech základních úrovních těmito navazujícími procesy:

  1. provozním - poskytováním dodávek služeb, monitorování, a kontrolováním procesů dodávek služeb, sběrem údajů pro hodnocení výkonu
  2. taktickým – implementací jednotlivých prvků, zpracováním rozpočtových plánů, definováním a interpretací KPI (výkonu, kvality, rizika, hodnot), řízením projektů, procesů a dohod, optimalizací používání zdrojů, pasportizací
  3. strategickým – vypracováním návodů pro správu prostor, majetku, procesů a služeb, rizikových analýz a návrhů na adaptaci změn v organizaci